Ny økonomidirektør i Region Syddanmark

Region Syddanmark har ansat en ny økonomidirektør. Det er Charlotte Storm Gregersen, som kommer fra en stilling som økonomichef i Sundhed og Omsorg i Aarhus Kommune.

49-årige Charlotte Storm Gregersen bliver ny økonomidirektør i Region Syddanmark og afløser Mogens Sehested Kristensen.

Charlotte Storm Gregersen er cand.oecon og har siden 2014 været økonomichef i Sundhed og Omsorg i Aarhus Kommune og leder for ca. 70 medarbejdere. Hun har tidligere været ansat i Kommunernes Landsforening og Finansministeriet.

Foto af Charlotte Storm Gregersen

Charlotte Storm Gregersen

Solid erfaring med økonomi og ledelse

Regionsdirektør Jane Kraglund glæder sig til samarbejdet med Charlotte Storm Gregersen.

- Charlotte Storm Gregersen har arbejdet med økonomi- og målstyring og strategi i en stor politisk organisation gennem de sidste 15 år, og hun har et solidt og indgående kendskab til sundheds- og velfærdsområdet. Jeg er overbevist om, at vi med Charlotte har fundet lige præcis den økonomidirektør, som kan løfte den krævende opgave, det er at styre økonomien i en så stor og kompleks organisation, som en region er.

Der var 15 ansøgere til stillingen.

Glæder sig til at tage medansvar

Charlotte Storm Gregersen ser frem til at starte på det nye job:

- Med de arbejdsområder, regionen har ansvaret for, byder den på det, jeg ser som det allermest spændende velfærdsområde i det offentlige. Det er jo også tydeligt, at sundheds- og velfærdsområdet fylder rigtig meget, når man spørger borgerne, hvad der betyder meget for dem. Derfor glæder jeg mig til at tage medansvar for, at regionen bliver drevet på den bedst mulige måde til gavn for både borgerne og de ansatte.

Charlotte Storm Gregersen glæder sig til at møde medarbejderne og ledelseskolleger men er også bevidst om, at det bliver en lidt anderledes start i det nye job på grund af coronaen.

- Når man starter på et nyt job midt i en pandemi, er det jo lidt specielt. Fx vil der formodentlig gå noget tid, inden jeg får hilst på alle. Men jeg finder på noget, for det er vigtigt for mig, at der er et godt arbejdsmiljø og tilfredse medarbejdere. Det skal til, for at en organisation lykkes.

Privat bor Charlotte Storm Gregersen i Skanderborg, er gift og har tre børn, hvoraf de to bor hjemme. En løbetur, et besøg i fitnesscenteret, familie og venner og hus og have hører med til en god hverdag for den nye økonomidirektør.

Fakta om Charlotte Storm Gregersen

Charlotte Storm Gregersen er uddannet cand.oecon fra Aarhus Universitet. Siden 2014 har hun været ansat som økonomichef i Sundhed og Omsorg i Aarhus Kommune, og inden da som kontorchef samme sted (2005 – 2014). Hun kom til Aarhus Kommune fra et job som konsulent og chefkonsulent i Økonomisk Sekretariat i Kommunernes Landsforening (2001-2005) og fuldmægtig i Finansministeriet (1997-2001).

Fakta om Region Syddanmark

Region Syddanmark har ca. 1,2 mio. indbyggere, omfatter 22 kommuner og har ca. 25.000 medarbejdere, hvoraf størstedelen arbejder inden for sundhedsområdet. Hovedopgaver er sygehusvæsenet, psykiatrien, sociale institutioner og regional udvikling.
Opgaverne finansieres gennem bidrag fra stat og kommuner, og driftsbudget i 2020 er på 26,5 mia. kr. Sundhedsområdet tegner sig for mere end 90 procent af budgettet.

Regionsdirektør Jane Kraglund, Region Syddanmark

Økonomidirektør Charlotte Storm Gregersen, Region Syddanmark, telefon 40 30 99 84

Jane Kraglund

Regionsdirektør