Alan Kimper-Karl stopper som lægelig direktør

Efter to år som topleder på Sydvestjysk Sygehus har Alan Kimper-Karl fået nyt job og stopper derfor på sygehuset.

Alan Kimper-Karl indtræder som partner i Privathospitalet H. C. Andersen Klinikken i Odense og stopper derfor som lægelig direktør på Sydvestjysk Sygehus.

Om årsagen til jobskiftet siger 44-årige Alan Kimper-Karl, der bor i Odense:

- Der er ikke tale om et fravalg, men om et tilvalg. Jeg har nu i otte år kørt på arbejde i Jylland. Med det nye job får jeg mulighed for at være lidt tættere på familien. Et ønske, jeg længe har haft. Samtidig giver det nye job mig mulighed for at få lægefaget i hænderne igen. Det har været utroligt spændende at være en del af ledelsen på Sydvestjysk Sygehus, og jeg vil gerne takke mine kolleger i direktionen og alle medarbejdere på sygehuset for et godt samarbejde.

Indsats for at få lægeuddannelsen til Esbjerg

Regionsdirektør Jane Kraglund, som er Alan Kimper-Karls nærmeste leder, siger:

- Jeg synes, det er ærgerligt, at Alan Kimper-Karl stopper. Han har sammen med den øvrige ledelse og medarbejderne på sygehuset igennem de senere år givet sygehuset et flot løft. Særligt vil jeg gerne takke ham for det store arbejde med at få lægeuddannelsen til Esbjerg. Jeg vil gerne ønske Alan Kimper-Karl rigtig god vind fremover.

Har anæstesi som speciale

Alan Kimper-Karl er uddannet læge og har anæstesi som speciale. Han blev i november 2016 konstitueret lægelig direktør på Sydvestjysk Sygehus og blev i februar 2017 fastansat i stillingen. Inden tiden på Sydvestjysk Sygehus var han blandt andet ledende overlæge på sygehuset i Vejle og centerchef i Aabenraa på Sygehus Sønderjylland.

Alan Kimper-Karl udgør som lægelig direktør den øverste ledelse på Sydvestjysk Sygehus sammen med administrerende sygehusdirektør Per Busk og sygeplejefaglig direktør Susanne Lauth.

Alle direktører i direktionen på Sydvestjysk Sygehus refererer direkte til regionsdirektør Jane Kraglund.

Stillingen som lægelig direktør på Sydvestjysk Sygehus bliver slået op snarest muligt.

Alan Kimper-Karl har sidste arbejdsdag på Sydvestjysk Sygehus den 14. november 2018.

Fakta om Sydvestjysk Sygehus

Sydvestjysk Sygehus har et samlet budget på cirka 1,9 mia. kr., og sygehuset beskæftiger cirka 2.700 medarbejdere omregnet til fuldtidsstillinger.

Sydvestjysk Sygehus består af akutsygehuset i Esbjerg, specialsygehuset i Grindsted og veneklinikken på Brørup Sundhedscenter.

Foto af Alan Kimper-Karl

Regionsdirektør Jane Kraglund, Region Syddanmark,