Ny lægefaglig direktør for Sygehus Sønderjylland

Region Syddanmark ansætter Bjarne Dahler-Eriksen som lægefaglig direktør på Sygehus Sønderjylland.

52-årige Bjarne Dahler-Eriksen bliver pr. 15. maj ny lægefaglig direktør på Sygehus Sønderjylland.

Bjarne Dahler-Eriksen, der har anæstesi og intensiv medicin som speciale, har siden januar i år været konstitueret lægefaglig direktør på sygehuset. Inden da var han ledende overlæge på Anæstesiologisk-Intensiv Afdeling på Odense Universitetshospital.

Regionsdirektør Jane Kraglund siger:

- Jeg er rigtig glad for, at Bjarne Dahler-Eriksen nu bliver et fast medlem af direktionen på Sygehus Sønderjylland. Han har et indgående kendskab til sundhedsvæsenets udfordringer og en faglig og personlig ballast, der gør, at han i samarbejde med den øvrige direktion og ledelse kan sætte en klar retning for sygehusets fremtidige udvikling til gavn for både patienter, pårørende og personalet ikke mindst.

Høj faglighed og dialogorienteret

I sin nye stilling får Bjarne Dahler-Eriksen sammen med administrerende sygehusdirektør Peter Fosgrau og konstitueret sygeplejefaglig direktør Eva Nielsen det overordnede ansvar for ledelsen af Sygehus Sønderjylland.

Som lægefaglig direktør får Bjarne Dahler-Eriksen blandt andet ansvar for at forbedre rekrutteringen og fastholdelsen af læger, øge trivslen blandt medarbejderne og skabe bedre patientforløb.

Administrerende sygehusdirektør på Sygehus Sønderjylland, Peter Fosgrau, siger:

- I Bjarne Dahler-Eriksen får vi en direktør, der står for høj faglighed og er meget dialogorienteret. Han har allerede nu vist, at han kan skabe gode resultater på Sygehus Sønderjylland, og jeg er sikker på, at vi i fællesskab med medarbejderne kan tegne tydelige og bæredygtige fremtidsperspektiver for alle sygehusets matrikler.

Glæder sig til samarbejde

Sygehus Sønderjylland er én af Region Syddanmarks fire somatiske sygehusenheder og har 2.800 medarbejdere fordelt på matriklerne i Tønder, Sønderborg og Aabenraa.

Bjarne Dahler-Eriksen siger:

- Der er rigtig mange ting, jeg glæder mig til. Men allermest glæder jeg mig til at samarbejde med de mange dygtige og dedikerede medarbejdere, der er på Sygehus Sønderjylland, og gøre mit til, at vi i fællesskab får skabt de bedste rammer for patienter og personale.

Privat bor Bjarne Dahler-Eriksen i Odense med sin kone Kathrine, der er praktiserende speciallæge. Sammen har de tre voksne børn.

Regionsdirektør Jane Kraglund, Region Syddanmark,

Administrerende sygehusdirektør Peter Fosgrau, Sygehus Sønderjylland, Region Syddanmark, telefon 26 29 07 98

Lægefaglig direktør Bjarne Dahler-Eriksen, Sygehus Sønderjylland, Region Syddanmark, telefon 23 28 40 68

Jane Kraglund