Michael Evan Goodsite forlader jobbet som koncerndirektør for Regional Udvikling

Koncerndirektør Michael Evan Goodsite har valgt at forlade Region Syddanmark for at vende tilbage til Syddansk Universitet.

Michael Evan Goodsite tiltrådte stillingen som koncerndirektør i Region Syddanmark 1. marts 2016, men har nu valgt at vende tilbage til sin tidligere arbejdsplads SDU som prodekan for forskning og professor ved det tekniske fakultet Syddansk Universitet.

Han forlader Region Syddanmark med udgangen af november.

- Jeg er naturligvis ked af, at Michael Evan Goodsite forlader regionen. Vi kommer til at savne hans internationale indsigt og ekspertise. Men samtidig har jeg stor respekt for, at Michael Evan Goodsite af personlige årsager ønsker at vende tilbage til universitetsverdenen, siger regionsdirektør Jane Kraglund.

Den 46-årige Michael Evan Goodsite kom til Region Syddanmark fra en stilling som institutleder og professor på Institut for Teknologi og Innovation ved Syddansk Universitet.

- Jeg har valgt at skifte til et job, der er tættere på familien. Mine personlige omstændigheder har ændret sig det sidste halve år, og jeg har brug for mere tid til mine nære. Derfor har jeg valgt at vende tilbage til universitetsverdenen. Det er altså ikke et fravalg af Region Syddanmark, som jeg stadig kommer til at arbejde sammen med i forhold til udvikling af landsdelen – nu bare fra en anden position, siger Michael Evan Goodsite.

Også regionsrådsformand Stephanie Lose beklager Michael Evan Goodsites beslutning.

- Michael Evan Goodsite er en meget vidende, engageret, lyttende og imødekommende leder, og vi har i regionsrådet været glade for samarbejdet med ham, siger hun.

Stillingen som koncerndirektør for Regional Udvikling vil blive opslået snarest.

Regionsrådsformand Stephanie Lose (V), Region Syddanmark,

Regionsdirektør Jane Kraglund, Region Syddanmark, tlf. 28 99 32 40

Koncerndirektør for Regional Udvikling Michael Evan Goodsite, Region Syddanmark, tlf. 51 52 47 35

Stephanie Lose