Mads Haugaard er konstitueret som direktør for Region Syddanmarks kommende ambulancetjeneste

Når alle aftaler med kurator er faldet på plads, kommer Mads Haugaard til at stå i spidsen for Region Syddanmarks kommende ambulancetjeneste på Fyn, i Sydvestjylland og i Sønderjylland.

Den 27. juli erklærede Skifteretten ambulanceselskabet BIOS Danmark A/S konkurs. Region Syddanmark og kuratorerne indgik umiddelbart derefter en aftale om, at konkursboet har ansvaret for at levere ambulancetjeneste på Fyn, i Sydvestjylland og i Sønderjylland – altså de områder som BIOS hidtil har dækket.

Region Syddanmark er lige nu i forhandling med kurator om at overtage medarbejdere, ambulancer, stationer og øvrige aftaler med henblik på selv at køre ambulancerne i de berørte områder. Når disse aftaler er på plads, bliver Mads Haugaard sat i spidsen for det regionale ambulanceselskab.

Mads Haugaard er 48 år og kommer fra en stilling som afdelingschef i Afdelingen for kvalitet og forskning i Region Syddanmark. I perioden fra november 2015 til april 2016 var Mads Haugaard konstitueret sundhedsdirektør i regionen.

I sit nye job får Mads Haugaard det overordnede ansvar for den kommende ambulancedrift og økonomien omkring den. Han vil referere direkte til koncerndirektionen i regionen.

Regionsdirektør Jane Kraglund siger:

- Det vil være en stor opgave at bygge en regional ambulancetjeneste op, og Mads Haugaard er det helt oplagte valg til denne opgave. Han har fra sin tid som konstitueret sundhedsdirektør fået en god erfaring med området og med de problemstillinger, der er. Desuden har hans mange år som leder i regionen givet ham en rigtig god ballast.

Hovedadministration i Odense

Det administrative hovedkontor for det nye ambulanceselskab er på Blangstedgaardvej i Odense, hvor også BIOS havde hovedkontor. Det er også her, Mads Haugaard får sin daglige arbejdsplads – sammen med omkring 25 administrative medarbejdere.

Konstitueret direktør Mads Haugaard siger:

- Min første vigtige opgave bliver at skabe ro og stabilitet omkring ambulancekørslen. Nøglen til det er arbejdsro og tryghed for de dygtige medarbejdere i virksomheden.  Dialog og inddragelse vil være nøgleord for mig. Det ligger mig meget på sinde, at de fremadrettede løsninger skabes i en tæt dialog med de berørte medarbejdere. Men jeg er også meget opmærksom på, at der skal fokus på administration og styring - herunder på udbetaling af løn. Jeg glæder mig meget til arbejdet.

Mads Haugaard har allerede taget fat på sit nye job. Han deltog onsdag i sidste uge  i møder med BIOS-ledere og tillidsrepræsentanter, og torsdag og fredag i sidste uge stod han i spidsen for en række møder med de reddere, han skal være direktør for.

Fakta om Mads Haugaard i uddrag

1995: Cand.oecon. ved Syddansk Universitet

1996-2005: Fuldmægtig og senere vicekontorchef i Vejle Amt

2006-2009: Kvalitetschef på Horsens Sygehus

2009-2015: Afdelingschef i forskellige afdelinger i Region Syddanmark

2015-2016: Konstitueret direktør for sundhedsområdet i Region Syddanmark

2016-2016: Afdelingschef for Kvalitet og forskning

Mads Haugaard stammer fra Odense men bor i dag i Vejle. Han er gift med Berit Haugaard, projektchef hos LEGO. Parret har to døtre.

Regionsdirektør Jane Kraglund, Region Syddanmark,

Konstitueret ambulancedirektør Mads Haugaard, Region Syddanmarks kommende ambulancetjeneste, mobil 29 20 19 84

Jane Kraglund

Regionsdirektør