Opdaterede responstider for ambulancer

Der er nu gået fire uger siden BIOS Ambulance Services og Responce A/S overtog ambulancekørslen i Region Syddanmark, og her er de opdaterede responstider for de første 22 dage.

Den samlede responstid for regionen er 8,6 minutter og ligger dermed en smule over responstiden for de tre foregående måneder (mellem 12 sek. og 18 sek. længere responstid i gennemsnit).

For delområderne gælder, at responstiden for Sydvestjylland i september ligger lavere end i de foregående tre måneder, for Trekantsområdet er responstiden uændret og i Sønderjylland og på Fyn er den steget.

Ser man på Regionsrådets besluttede serviceniveau for responstiden gælder, at serviceniveauet er opfyldt i Sønderjylland og i Trekantsområdet. I Sydvestjylland ligger responstiden en anelse over (i gennemsnit 6 sek.) og på Fyn ligger responstiden i gennemsnit et halvt minut over.

Det gælder således fortsat, at der ikke er sket et væsentligt skift i responstiderne efter 1. september.

Note: Responstiderne i juni og i Sønderjylland er ændret i forhold til tidligere offentliggjorte pga. en rettelse i opgørelsesmetoden.

Yderligere oplysninger:

Direktør i sundhed Per Busk, Region Syddanmark, telefon 2172 6687