Mikkel Hemmingsen forlader jobbet som regionsdirektør i Region Syddanmark

Regionsdirektør i Region Syddanmark Mikkel Hemmingsen har fået nyt job som administrerende direktør for Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune.

”Mikkel har gjort en stor forskel som regionsdirektør for Region Syddanmark. Han har i den grad sat vækst og velfærdsinnovation på dagsordenen. Desuden har han være med til at lægge vigtige spor ud for både det tværfaglige og det offentlig-private samarbejde. De spor fortsætter vi ad”, siger regionsrådsformand Carl Holst og tilføjer:

”Jeg har været meget glad for at arbejde sammen med Mikkel. Så selv om jeg skal være den første til at beklage hans fratræden, vil jeg også gerne være den første til at ønske ham alt det bedste i fremtiden”.

Om sit nuværende og kommende job siger 44-årige Mikkel Hemmingsen:

”Som sønderjyde har det at være regionsdirektør i Region Syddanmark været mere end bare et job. Det har været en fornøjelse at få lov at arbejde på de store syddanske dagordener med motiverede og fagligt dygtige medarbejdere, som hver dag udviser engagement – både i de daglige opgaver og i forbindelse med omstillinger og forandringer. Også det positive samarbejde med regionsrådet har været inspirerende – og de gode erfaringer vil jeg bestemt tage med mig videre. Jeg glæder mig meget til mit nye job, og jeg tror på, at jeg fra min nye stilling har mulighed for at række ud over kommunegrænsen. Så måske krydser vores veje igen i en ny sammenhæng”.

Mikkel Hemmingsen forlader stillingen som regionsdirektør og direktør for regional udvikling i Region Syddanmark. Stillingen som direktør for regional udvikling tiltrådte han i 2008, og i 2010 tilføjede han stillingen som regionsdirektør.

Mikkel Hemmingsen bliver topchef i Københavns Kommune, der er Danmarks største arbejdsplads med over 40.000 ansatte og et budget på 38 milliarder kroner.

De praktiske detaljer omkring fratrædelsen er endnu ikke fastlagt.

Yderligere oplysninger:

Regionsrådsformand Carl Holst, Region Syddanmark, tlf. 4032 5210