Carl Holst formand for Syddansk Vækstforum

Regionsrådet i Region Syddanmark har netop udpeget regionsrådsformand Carl Holst som formand for Syddansk Vækstforum. Dermed står han også i de kommende fire år i spidsen for vækstforums indsats med at skabe vækst og udvikling i Region Syddanmark.

Det er et fokus for Syddansk Vækstforum at skabe flere konkurrencedygtige virksomheder og sikre, at de har adgang til kvalificeret arbejdskraft. I den indsats er det vigtigt for Carl Holst, at der ikke kun tænkes regionalt og nationalt, men også globalt, når det handler om at skabe job og vækst inden for fx områderne energi og velfærdsteknologi.

Formandsposten betyder samtidig, at Carl Holst indstilles som medlem af Danmarks Vækstråd, som bl.a. rådgiver erhvervs- og vækstministeren om den nationale erhvervs- og vækstpolitik.

Foto af regionsrådsformand Carl Holst kan downloades her: http://www.regionsyddanmark.dk/wm405154

Yderligere oplysninger:

Regionsrådsformand Carl Holst (V), Region Syddanmark, mobil 40 32 52 10