Ny direktør for Syddansk Sundhedsinnovation

Syddansk Sundhedsinnovation i Odense har ansat Diana Arsovic Nielsen, 38 år, som direktør.

Innovationsenheden er døren til Region Syddanmarks indsats inden for innovation, velfærdsteknologi, telemedicin, nyt sygehusbyggeri og offentlig-privat-samarbejde.

Diana Arsovic Nielsen er Arkitekt MAA med HD i organisation og ledelse og har siden april været konstitueret direktør for Syddansk Sundhedsinnovation.

Her har hun arbejdet med at definere og håndtere komplekse byggeprojekter inden for sundhedsområdet - fra ide til konceptudvikling til den endelige implementering. Et område, som hun har beskæftiget sig med, siden hun i 2011 kom til Region Syddanmark som centerchef fra en stilling hos Henning Larsen Architects, hvor hun bl.a. beskæftigede sig med design og brugerinddragelse i forbindelse med byggeri i storskala.

Regionsdirektør Mikkel Hemmingsen er glad for, at Diana Arsovic Nielsen står i spidsen for Syddansk Sundhedsinnovation.

I samarbejde med regionens sygehuse, psykiatrien og sociale institutioner er jeg sikker på, at hun og de dygtige medarbejdere i Syddansk Sundhedsinnovation kan være med til at skabe resultater og produkter, der løser både dagens og fremtidens udfordringer i driften, bidrager til at skabe vækst og arbejdspladser i regionen og ikke mindst skaber bedre service for patienterne, siger Mikkel Hemmingsen.

For Diana Arsovic Nielsen er innovation mere end bare udviklingsprojekter – det er et mindset.

- Mit absolutte hjertebarn rent professionelt er at skabe et internationalt centrum i Danmark for sundhedsinnovation, hvor der arbejdes med udvikling af velfærdsteknologi. Og jeg brænder for at fokusere vores innovation, så den kommer til at handle om at løse hverdagens udfordringer og giver værdi for både medarbejdere og patienter, siger den nye direktør.

Traditionelt har private virksomheder og offentlige parter arbejdet med innovation alene som interne udviklingsprocesser. Men det vil Syddansk Sundhedsinnovation gerne ændre, så borgere og virksomheder inddrages i udviklingen til gavn for både patienter, sundhedsvæsenet generelt og væksten i Syddanmark.

Mere information om Syddansk Sundhedsinnovation: www.syddansksundhedsinnovation.dk