Trådløst netværk til hele regionen

Region Syddanmark har skrevet under på millionkontrakt, der sikrer, at alle regionens bygninger kan få stabilt og sikkert trådløst netværk.

Jan Topp, der er direktør i It-service i Region Syddanmark har netop underskrevet en kontrakt med Eltel Networks om at opbygge et stabilt og sikkert trådløst netværk, som vil kunne rulles ud til samtlige bygninger og institutioner i hele regionen.

- Vi skaber her den teknologiske motorvej, som gør det muligt for samtlige institutioner, sygehuse og øvrige bygninger i Region Syddanmark at få stabilt og sikkert trådløst netværk. Det bliver en fordel for både medarbejdere, patienter og gæster, der vil får flere muligheder og større fleksibilitet, siger Jan Topp, der er konstitueret direktør for It-service og udvikling i Region Syddanmark.

Det kommer til at gøre arbejdet mere fleksibelt, fordi alle ansatte kan bevæge sig rundt og arbejde, uden at de behøver have netværk fra et kabel i væggen. Og patienter, som skal overvåges af teknisk udstyr, kan blive det, uden fysisk at være koblet sammen med det.

Fordel for patienter og gæster

Det trådløse netværk bliver også en fordel for patienter og gæster på sygehuset. En patient vil eksempelvis kunne tage sin egen bærbare med og se film eller være på nettet under indlæggelsen eller ventetiden på skadestuen.

Aftalen med Eltel Networks er nu formelt underskrevet og betyder, at regionen kan begynde at tilbyde det trådløse net til institutionerne. Jan Topp forventer, at de første institutioner/sygehuse vil koble sig på det nye trådløse netværk i løbet af efteråret.

- Det er frivilligt for de enkelte sygehuse, institutioner og bygninger om de ønsker tilbuddet. Men vi er nu klar til at levere en ens og stabil løsning til alle, siger Jan Topp.

Yderligere informationer

Konstitueret direktør i It-service og udvikling Jan Topp, Region Syddanmark, mobil 2920 1019
Funktionschef Lars Pedersen, Region Syddanmark, mobil 7663 1683