H.C. Andersen-dans i Kina

Ingrid Kristensen & Co skal præsentere syddansk kultur til stort arrangement i Guangdong – regionens kinesiske samarbejdsprovins.

I november skal dansetruppen fra Ingrid Kristensen & Co pakke kufferten. Turen går til Syddanmarks kinesiske samarbejdsprovins Guangdong, hvor truppen skal præsentere dele af deres H.C. Andersen-performance.

- I Guangdong satser man meget på kunst og teknologi de kommende år. Ingrid Kristensen & Co passer rigtig godt til arrangementet, for truppen arbejder jo meget bevidst med at skabe sammenhæng mellem kultur, forskning og erhvervsliv, siger Lasse Krull (C), der er formand for Udvalget for Regional Udvikling.

Nye kontakter

Region Syddanmark har tidligere støttet dansetruppen gennem kulturpuljen med 500.000 kr. Projektet Sans & Dans blev udpeget som et fyrtårnsprojekt, og det har løbet over tre år.

- Turen til Kina er en unik mulighed for at vise et af vores værker frem. Vi har nyfortolket H.C. Andersen i et værk, hvor vi bl.a. bruger duft og lyskostumer. Vi er meget spændt på, hvad vi får med hjem fra turen. Vi glæder os til at vise syddansk kultur frem og til at skabe en masse nye kontakter, siger Ingrid Kristensen fra danseteatret.

Guangdong har inviteret provinsens over 20 samarbejdsregioner til ”International Week on Cooperation and Exchanges”. Det foregår fra 25.–30. november.