Første spadestik på Engbo i Kerteminde

Region Syddanmark tager første spadestik til et byggeri, der skal blive nyt hjem for 20 beboere fra det tidligere Strandvænget.

Regionen har tidligere valgt at opdele institutionen Strandvænget i flere små enheder for at gøre tilbuddet mere tidssvarende. Samtidig er det sket i forbindelse med en ny måde at tænke socialområdet på: I stedet for at bo på institution skal beboeren have følelsen af at bo i eget hjem, og hvad det ellers medfører af flere fritidsaktiviteter, mere selvbestemmelse osv.

Spadestikket finder sted:

Onsdag 30. november 2011 kl. 9.30 på Strandgaards Allé 3, 5300 Kerteminde

Forstander Torben Bøge Mikkelsen vil byde velkommen, og herefter vil der være taler ved regionsrådsformand Carl Holst (V) og 1. viceborgmester Marianne Machon (V) fra Kerteminde Kommune.

Pressen er velkommen.

Fakta

Den nye afdeling i Kerteminde bygges som led i udflytningen fra det tidligere Strandvænget i Nyborg.

Strandvænget er blevet opdelt i tre tilbud. Engbo er det ene. Derudover Lilleskov og Skovhuse i Nyborg.

Der bygges 20 nye to-rums boliger som erstatning for to parcelhuse med værelser i Kerteminde samt boliger på det tidligere Strandvænget. 13 beboere kommer fra Engbo, Kerteminde. Syv beboere fra det tidligere Strandvænget.

Der bygges knap 2.000 kvadratmeter.

Udover Engbo i Kerteminde er Region Syddanmark også i gang med at bygge en tilsvarende afdeling i Nyborg med 32 boliger.

Byggeriet står efter planen færdigt til næste efterår.