Indvielse i Brørup

Brørup Sundhedscenter er fyldt op – med regionale, kommunale og private sundhedsaktiviteter. Og fredag 13. maj var sundhedscentret også fyldt til bristepunktet af mennesker.

Mere end 150 borgere, medarbejdere, politikere, pressefolk og samarbejdspartnere var mødt op for at se og fejre det nye sundhedscenter. For godt to år siden lukkede Brørup Sygehus, og lige siden har Region Syddanmark og Vejen Kommune ihærdigt samarbejdet for at få lys i alle vinduer igen.

Brørup Sundhedscenter, der nu er fyldt med regionale, kommunale og private sundhedsaktiviteter, blev indviet fredag 13. maj 2011. På billedet, ved skiltet, ses regionsrådsformand Carl Holst (V) og borgmester i Vejen Kommune Egon Fræhr (V). Fotos: Jørgen Diswal.

Når flere ildsjæle arbejder sammen

- Vi har skabt et nyt indhold og en ny historik for det gamle Brørup Sygehus. Det er et resultat af et klippefast ønske om at det kunne lykkes, og det viser, hvad der kan ske, når mange ildsjæle samarbejder på tværs af kommunale, regionale og private sektorer, sagde regionsrådsformand Carl Holst (V).

Alle kvadratmeter i de gamle sygehusbygninger i Brørup er fyldt op med nye aktiviteter, blandt andet lokalpsykiatri, lægehus, kommunal sundhedsklinik og Veneklinik.

Carl Johan Nielsson er borger i Brørup og bruger af sundhedscentret. Han har gået til genoptræning af sit knæ i centret, og han er ovenud tilfreds: "Jeg har ingen smerter mere. Hvis det bliver standarden, så skal det nok gå godt", siger Carl Johan Nielsson.

Vejen Musikskole stod for underholdningen.

Dagen var også indvielsesdag for Lokalpsykiatri Brørup.

hanne.kopp@regionsyddanmark.dk