Borgermøde om Haderslev Sygehus

Region Syddanmark og Haderslev Kommune beder om borgernes forslag til den fremtidige anvendelse af sygehuset i Haderslev. Senest om syv år lukker den sidste afdeling på sygehuset i Haderslev, og det centralt beliggende område og bygningerne skal have nyt liv med nye aktører.

Haderslev Sygehus skal fremover rumme helt nye ting, og det er op til borgerne at komme med forslag. Foto: Jørgen Diswal

Derfor holder Region Syddanmark et informationsmøde i Haderslev mandag 13. september 2010. Her kan interesserede blive informeret om fremgangsmåden for lukningen, og hvordan de selv kan blive aktive medspillere i den videre proces. På mødet vil der blive fortalt om sygehusets bygninger, så deltagerne kan få en fornemmelse af, hvad bygningerne kan bruges til.

- Selvom der er lang tid til 2018, skal vi allerede nu overveje, hvordan de ledige kvadratmetre i Haderslev kan bruges fremadrettet og her er borgernes indspark vigtigt. Vi vil sikre, at alle muligheder har været på bordet, inden vi træffer den endelige beslutning, siger regionsrådsformand Carl Holst (V).

Mødet finder sted i kantinen på Sygehuset i Haderslev 13. september kl. 17-19. Der er lavet et debatforum, hvor borgerne kan komme med indspark til, hvad de ledige bygninger kan bruges til. Her kan du også læse mere om programmet for borgermødet mandag 13. september, ligesom du kan tilmelde dig mødet her.

Fakta

Sygehuset i Haderslev lukkes som en konsekvens af den nye sygehusstruktur for Region Syddanmark, som regionsrådet vedtog i december 2007. Lukningen sker gradvist og sidste afdeling lukkes senest i 2018.