Intelligent energiforbrug

70 virksomheder tilbragte tirsdag 4. maj i Cuben i Christiansfeld med intelligente energisystemer og 11 spændende workshops.

Lean Energy Cluster havde inviteret de syddanske virksomheder til Christiansfeldt for at deltage i en workshop med emner som intelligent og effektiv energihåndtering, hvordan man skaber nye forretningsmuligheder og vækst i virksomhederne.

Dagen var fyldt med spændende workshops. Foto: J. Diswal.

Mikkel Hemmingsen, Udviklingsdirektør for Region Syddanmark, startede dagen med en velkomst og en præsentation af Lean Energy klyngen.

Hans Kirk, formanden for Lean Energy Styregruppen og bestyrelsesformand for UdviklingsRåd Sønderjylland, tog derefter over, og fortalte om dagens program.

Tankerne bag workshoppen var at synliggøre værdien ved Lean Energy Cluster for den enkelte virksomhed. Desuden var det målet, at man i løbet af dagen kunne få identificeret de potentielle projekter, der eksisterede i virksomhederne og som kunne danne grundlag for en ansøgning om medfinansiering hos Syddansk Vækstforum.

Fakta:

Lean Energy Cluster er et nyt nationalt initiativ med sekretariat i Sønderborg.

Lean Energy Cluster samler kompetencer, teknologier og viden for at skabe nye forretningsmodeller og vækst i danske virksomheder.

Lean Energy Clusters langsigtede vision er at sikre et moderne velfærdssamfund, der fungerer ved mindst mulig anvendelse af energi.

Klyngeinitiativet har som sin fornemste opgave at skabe vækst i de danske virksomheder og øge eksportandelen af intelligente energiløsninger.

Syddansk Vækstforum har været med til at finansiere projektet.

Bag initiativet står Mechatronics Cluster Denmark, Trekant Området, UdviklingsRåd Sønderjylland, Clean Tech Valley, KVCA, Syd Energi, Syddansk Universitet, Udvikling Odense og Region Syddanmark.