Mikkel Hemmingsen Region Syddanmarks nye regionsdirektør

Udviklingsdirektør Mikkel Hemmingsen bliver Region Syddanmarks nye regionsdirektør.

Det besluttede et enigt regionsråd på mødet i dag, den 28. juni 2010.

- Jeg glæder mig over, at Mikkel nu sætter sig i direktørstolen. Han har netop det drive, der skal til for at lede en organisation i konstant udvikling. Han er samtidig et menneske med stor indsigt i regionens opgaver og udfordringer, og han ved, hvor der fremover skal tages fat, siger regionsrådsformand Carl Holst (V).

- Jeg er glad for, at der er blevet peget på mig, og jeg ser frem til at komme videre med opgaverne og med samarbejdet med direktionen, organisationens øvrige medarbejdere og de faglige organisationer, siger regionsdirektør Mikkel Hemmingsen.

Den 39-årige Mikkel Hemmingsen har været udviklingsdirektør i Region Syddanmark siden november 2007. Fremover bestrider han både stillingen som regionsdirektør og stillingen som udviklingsdirektør. Han har været konstitueret i stillingen siden 22. maj.

Mikkel Hemmingsen tiltræder stillingen som regionsdirektør med øjeblikkelig virkning.

Også et nik til ny direktionsmodel

Den fremtidige direktion vil herefter bestå af:
Mikkel Hemmingsen, sundhedsdirektør Jens Elkjær og social- og psykiatridirektør Agnete Philipsen.

Der oprettes samtidig en ny stilling som vicedirektør i regionssekretariatet og en ny stilling som vicedirektør i regional udvikling, som skal varetage den daglige drift og koordinering af opgaver i afdelingen.

Om Mikkel Hemmingsen

Mikkel Hemmingsen er født i 1970 og er uddannet cand.scient.pol. fra Københavns Universitet i 1998 og Master of European Administration fra Europa Kollegiet Brugge og studier i organisationsudvikling på Universitet Potsdam i Berlin.

Han har tidligere bl.a. været direktør i den danske afdeling af det globale IT- og konsulentfirma Accenture, afdelingschef i Videnskabsministeriet, vicedirektør i IT- og telestyrelsen fra 2002 og har før det arbejdet med administration og budgetpolitik i Finansministeriet.
Mikkel Hemmingsen kom til Region Syddanmark i 2007.
Han har arbejdet en del i København, hvilket hans CV bærer præg af. Han er dog sønderjyde af opvækst og sind.