Nye boliger på vej i Kværndrup

Regionsrådsmedlem Bo Libergren (V) tog fredag den 25. juni første spadestik til 20 nye boliger til voksne med autisme i Kværndrup.

Regionsrådsmedlem Bo Libergren tager første spadestik i kværndrup.  Regionsrådsmedlem Bo Libergren tager 1. spade- stik til 20 nye boliger til voksne med autisme i  Kværndrup. Foto: Jørgen Diswal

Regionsrådsmedlem Bo Libergren tager første spadestik i kværndrup. Regionsrådsmedlem Bo Libergren tager 1. spade- stik til 20 nye boliger til voksne med autisme i Kværndrup. Foto: Jørgen Diswal

For øjeblikket står flere borgere med autisme på venteliste til en bolig. De 20 nye boliger betyder, at alle på ventelisten får en tidssvarende bolig. Der bliver tale om torumsboliger, og der er taget højde for at borgere med autisme er meget støjfølsomme. Det betyder blandt andet større gangarealerne og flere udgange end normalt.

Byggeriet koster 32 mio. kr. og forventes at stå færdigt i april-maj 2011.