Indvielse på Æblehaven

Forleden blev ombygningen af Æblehaven fejret med en reception.

Æblehaven, et bo- og aktivitetstilbud for voksne blinde/døvblinde personer i Kolding, er blevet ombygget, så beboerne nu har fået egne lejligheder i stedet for små værelser.

Æblehavens nybyggeri falder smukt ind i omgivelserne.

Region Syddanmark indviede ombygningen af Æblehaven onsdag den 2. juni. Byggeriet er en kombination af renovering af bestående bygninger og en udvidelse med et nybyggeri.

- I har fået nye rammer, både jer, der arbejder her og jer, der bor her. Nye rammer giver mulighed for nyt indhold. Det kalder på forandringer og på nye måder at gøre det, man plejer at gøre. Især i jeres tilfælde skal det nye indhold være noget, som både medarbejdere, beboere og pårørende kan føle sig trygge ved, sagde regionsrådsformand Carl Holst (V) ved indvielsen.

Forstander Tove Noesgaard og regionsrådsformand Carl Holst  fik sig en sludder ved receptionen.

Forstander Tove Noesgaard og regionsrådsformand Carl Holst fik sig en sludder ved receptionen.

Forstander Tove Noesgaard bød velkommen og sagde blandt andet, at alle er glade for at være kommet hjem og rettede desuden en tak til alle dem, som har hjulpet til.

Både tidligere medarbejdere, pårørende, naboer, byggeriets arkitekt og repræsentanter for Region Syddanmark var mødt op for at fejre ombygningen.

Forstander Tove Noesgaard bød velkommen til de fremmødte  gæster, og sagde blandt andet, at hun gennem hele forløbet  har været glad og taknemmelig for, at der er taget så godt  hånd om hele huset og at det er blevet til det, det er.

Forstander Tove Noesgaard bød velkommen til de fremmødte gæster, og sagde blandt andet, at hun gennem hele forløbet har været glad og taknemmelig for, at der er taget så godt hånd om hele huset og at det er blevet til det, det er.