Regionsrådets særlige udvalg på plads

De nye medlemmer i regionsrådet brugte noget af tiden på det første regionsrådsmøde til at vælge medlemmerne til otte rådgivende udvalg.

Nyt i denne valgperiode er, at udvalgene nu må eksistere i to år – mod før kun ét år.

Her følger en liste over de særlige udvalg, og medlemmerne med partibetegnelser. Formand og næstformand bliver valgt på de konstituerende møder i grupperne.

Udvalget vedr. praksisområdet og kommunesamarbejde:

Medlemmer: Bo Libergren (V), Poul Sækmose (K), Jytte Lauridsen (DF), Ole Larsen (S), Margot Torp (S), Frede Skaaning (S), Iben Kromann Madsen (SF).

Udvalget vedr. den præhospitale indsats:

Medlemmer: Thyge Nielsen (V), Claus Warming (V), Thies Mathiasen (DF), Poul Sækmose (K), Andrea Terp Christensen (S), Jette Jensen (S), Mette B. Valentin (SF).

Udvalget vedr. gennemførelse af ny sygehusstruktur:

Medlemmer: Stephanie Lose (V), Sonny Berthold (V), Ingeborg Moritz Hansen (V), Jørgen Pless (L), Thies Mathiasen (DF), John Lohff (K), Poul-Erik Svendsen (S), Andrea Terp Christensen (S), William Jensen (S), Pia Tørving (S), Finn T. Hansen (SF).

Udvalget vedr. udarbejdelse af ny vision for Region Syddanmarks sundhedsvæsen:

Medlemmer: Kristian Grønbæk Andersen (B), Thyge Nielsen (V), Ingeborg Moritz Hansen (V), Susanne Linnet (V), Jørgen Pless (L), John Lohff (K), Jytte Lauridsen (DF), Poul-Erik Svendsen (S), Karsten Uno Petersen (S), Pierre Topaz (S), John Hyrup Jensen (SF).

Udvalget vedr. socialområdets fremtidige profil:

Medlemmer: Carsten Abild (V), Susanne Linnet (V), Jytte Lauridsen (DF), Bente Gertz (S), Jette Jensen (S), Ole Larsen (S), John Hyrup Jensen (SF).

Udvalget vedr. gennemførelse af fremtidens psykiatri:

Medlemmer: Claus Warming (V), Jens Møller (V), Bent Bechmann (K), Jytte Lauridsen (DF), Pia Tørving (S), Bente Gertz (S), Finn T. Hansen (SF).

Udvalget vedr. planlægning af ny Regional Udviklingsplan:

Medlemmer: Kristian Grønbæk Andersen (B), Preben Jensen (V), Carsten Abild (V), Preben Friis-Hauge (V), Hans Philip Tietje (V), Lasse Krull (K), Karsten Uno Petersen (S), Willy Sahl (S), Frede Skaaning (S), Margot Torp (S), Torben Smith (SF).

Miljøudvalget:

Medlemmer: Jens Møller (V), Hans Philip Tietje (V), Bent Bechmann (K), Jytte Lauridsen (DF), Karsten Uno Petersen (S), William Jensen (S), Henrik J. Møller (SF).

De 17 medlemmer af regionsrådets Forretningsudvalg er allerede på plads.

De blev valgt på det konstituerende møde den 7. december.