Kulturministeren besøger syddanske kulturprojekter

Kulturminister Carina Christensen (C) besøger Region Syddanmark mandag 8. februar 2010, hvor hun skal rundt og se forskellige regionale kulturprojekter. Arrangementet er centreret omkring Odense.

Regionsrådsformand Carl Holst (V) er vært for dagen og vil vise kulturministeren rundt. De vil også få følgeskab af regionsrådsmedlem og formand for det særlige udvalg omkring planlægning af den regionale udviklingsplan, Lasse Krull (C) og direktør for regional udvikling Mikkel Hemmingsen.

Kulturministeren vil blive præsenteret for følgende fire projekter:

• Historisk Atlas Syddanmark: En internetbaseret platform til formidling af kunst og kulturhistorie
  • I seng med Giraffen – Odense Universitetshospital: Et projekt, der giver børn og unge på hospital en virtuel kulturoplevelse i ZOO.
  • Odense Filmværksted: Tre filmprojekter for unge nydanskere eller unge med interesse for selv at lave film.
  • RoboCluster: En tværæstetisk, robotteknologisk legeplads.

Arrangementet finder sted: Mandag 8. februar 2010 kl. 9. 00-14.30.
Det starter på Odense Bys Museer, Overgade 48, 5000 Odense C.

Pressen er velkommen til at deltage.