Ny forstander til botilbuddet Lilleskov

Region Syddanmark har ansat Per Møller Huus som ny forstander for botilbuddet Lilleskov i Nyborg på Fyn.

- Jeg ser rigtig meget frem til at komme i gang med arbejdet på Lilleskov. Vi får travlt, men jeg er sikker på, at det også både bliver sjovt og spændende. Det er min opfattelse, at medarbejderne på Lilleskov har en stor lyst til at gøre stedet endnu bedre, end det allerede er. Det ser jeg frem til at være med til, siger Per Møller Huus om det nye job.

Lilleskov er en del af det tidligere Strandvænget, der 1. januar 2010 blev delt op i tre mindre botilbud, nemlig Engbo, Skovhuse og Lilleskov. Alle tre er botilbud for voksne udviklingshæmmede med betydelig og varig nedsat funktionsevne.

Region Syddanmark er i øjeblikket ved at afklare, hvordan Lilleskovs boliger skal se ud i fremtiden, men det er ikke kun de ydre rammer, der skal arbejdes på:

- En af de store udfordringer bliver at skabe Lilleskovs identitet. Stedet rummer mange gode historier og en interessant kultur, og det skal vi have med i den nye profil. Samtidig skal boligerne enten renoveres eller nybygges. Jeg glæder mig rigtig meget til at lade pædagogikken tale i forhold til boligerne, så vi får skabt noget, der passer til beboernes behov, fortæller Per Møller Huus.

Fremtidens inspirationskilde

Per Møller Huus er uddannet socialpædagog og 46 år gammel. Han kommer fra en stilling som områdeleder for fem dagsinstitutioner i Odense Kommune. Han har tidligere arbejdet med voksne udviklingshæmmende og har ti års ledererfaring.

Den store udfordring, der ligger i udviklingen af Lilleskov, fik Per Møller Huus til at søge stillingen. Nu, hvor han kan skrive forstander på visitkortet, er ambitionerne klare:

- Min ambition er, at vi igennem kvaliteten i vores arbejde kan skabe et tilbud, der ikke kan matches af andre. Jeg håber, at vi med tiden kan skabe en institution, der inspirerer andre både i Region Syddanmark og resten af landet.

Per Møller Huus får ansvaret for omkring 125 ansatte og 55 beboere. Han tiltræder stillingen som forstander 1. februar 2011.