God kommunikation i regionen

Blandt regioner, kommuner og sygehuse i Danmark er Region Syddanmark næstbedst, når det handler om at samarbejde med pressen.

Det viser en ny undersøgelse, som analysefirmaet Aalund har udarbejdet. Firmaet har spurgt 227 danske journalister om, hvordan de oplever samarbejdet med 40 forskellige organisationer.

Når journalisterne skal pege på de bedste kommunikatører i kategorien regioner, kommuner og sygehuse stemmer flest på Region Midtjylland tæt forfulgt af Region Syddanmark. De opnår henholdsvis 20 og 19 procent af stemmerne i denne gruppe. Rigshospitalet indtager tredjepladsen med syv procent.

I undersøgelsen har Aalund blandt andet spurgt til, hvordan journalisterne oplever kommunikationsafdelingens reaktionstid, afdelingens viden om aktuelle sager og fagmedarbejdernes evne til at udtale sig klart.