Nye forstandere på Strandvænget

Når 2009 bliver til 2010, tager det sociale tilbud Strandvænget i Nyborg ny form.

Det tidligere Strandvænget og Østerhuse bliver lagt sammen, og fire nye mindre dag- og botilbud skyder frem og med dem nye ansigter, som skal lede tilbuddene.

Nuværende forstander af Østerhuse, Carl Lykke Jensen, vil fra 2010 lede det nye dagtilbud, som kommer til at bestå af Østerhuse og dagtilbuddet Påfuglen på Strandvænget.

Dagtilbuddet vil fremover blot hedde Østerhuse, men fortsat med afdelingsnavnene Låddenhøj, Påfuglen og Askvej.

I august blev nuværende konstitueret forstander på Strandvænget, Litha Tiufkær, ansat fra 1. januar 2010 i stillingen som forstander på et af de tre nye botilbud i Nyborg.

Region Syddanmark har nu fundet navnene på forstanderne til de sidste to botilbud.

Inge Vester kommer fra en stilling som afdelingsleder ved Tornhuset i Odense Kommune og skal fremover lede dagligdagen på et af de tre botilbud i Nyborg.

Den sidste forstander er Lars Udengaard, som i dag er souschef på det socialpsykiatriske bosted Tornbjerggård i Odense Kommune.

Om Inge Vester

• 46-årige Inge Vester er uddannet socialpædagog i 1992 og har siden sin uddannelse arbejdet med børn og voksne med autisme på bl.a. Centrumhuset og Bihuset. Sideløbende har hun gennemført flere kompetencegivende efteruddannelser såsom lederkurser, coaching, konflikthåndtering samt gennemført en 4-årig uddannelse som ID-psykoterapeut.
  • Afdelingsleder ved Tornhuset i Odense Kommune siden 2002.
  • Inge Vester bor i Odense med sin mand. Sammen har de to børn.

Om Lars Udengaard

• 55-årige Lars Udengaard er uddannet pædagog i 1979. Gennem årene har han tillige læst psykologi på Aarhus Universitet, Master i ledelse på Syddansk Universitet, sociologi på Danmarks Pædagogiske Universitet samt følger pt. ”Jura på deltid” på Syddansk Universitet.
  • Souschef på det socialpsykiatriske bosted i Odense Kommune, Tornbjerggård, siden 2005.
  • Lars Udengaard bor i Munkebo med sin kone. Parret har ingen børn.

Fakta om den nye organisering

• Den nye organisering i Nyborg er et resultat af en sammenlægning mellem Østerhuse og Strandvænget.
  • Opdelingen sker for at fremtidssikre udviklingen af organisationerne og bringe ledelserne tættere på beboerne, de pårørende og de ansatte.
  • De nye botilbud vil hver få mellem 50 og 60 beboere og et årligt budget på ca. 40-42 mio. kr.