Skadeklinikken i Fredericia indviet

Selv om indvielsen fandt sted ved middagstid fredag den 2. oktober, var skadeklinikken allerede i fulde omdrejninger dagen før.

Skadeklinikken har åben fra kl. 8 til 22 alle dage, men på premieredagen mødte den første patient allerede op kl. 7.45.

Ved indvielsen sagde regionsrådsformand Carl Holst i sin tale blandt andet, at skadeklinikken i Fredericia giver tryghed og er med til at dække befolkningens behov. Derfor er det en glædens dag, at vi er kommet så godt i spor.

Næstformand, Poul-Erik Svendsen, sagde i sin tale, at åbningen af skadeklinikken er betydningsfuld, og fastslog, at skadeklinikken er kommet for at blive, og skal være med til at bygge nærhed op.

Som traditionen byder, kunne den fremmødte skare af behandlersygeplejersker, politikere, regionsrådsmedlemmer og repræsentanter for Falck i Fredericia udover at fornøje smagsløgene også kigge på skadeklinikkens fysiske rammer.

Skadeklinikken har cirka 20 behandlinger i gennemsnit i åbningstiden. Der er seks behandlersygeplejerske til at dække skadeklinikken. Disse roterer med skadestuen i Kolding for at sikre et højt fagligt niveau.

På skadeklinikken behandles for eksempel sår, flænger, bid fra dyr og forstuvninger, og tager sig af mindre brud, forbrændinger, øjenskader og fremmedlegemer i hud, næse, øjne og ører.

Det er nemt at finde Skadeklinikken i Fredericia - Nymalede røde streger viser tydeligt hen til skadeklinikken.

Skadeklinikken i Fredericia er den sjette af sin slags i Region Syddanmark. De øvrige skadeklinikker ligger i Haderslev, Tønder, Grindsted og Middelfart. Herudover er der døgnåben skadestuefunktion i Sønderborg.