Regionsrådsvalget står for døren - potentielle kandidater inviteres indenfor

Region Syddanmark holder informationsmøder den 18. marts, 15. april og 14. maj 2009 for potentielle kandidater til regionsrådsvalget 17. november 2009.

Hvis du overvejer at stille op til regionsrådsvalget i november måned i år, kan du nu få mere at vide om, hvad det indebærer at være regionsrådspolitiker. Region Syddanmark arrangerer tre informationsaftener.

På møderne vil direktørerne for regionens fire hovedområder: Sundhed, Social, Psykiatri og Regional Udvikling komme med oplæg, der belyser områderne. Herudover vil administrerende direktør Kjeld Zacho Jørgensen fortælle om organiseringen af det politiske arbejde i regionsrådet.

- Regionerne er sat i verden for at løfte en række vigtige samfundsopgaver. Nemlig sundhed, psykiatri og sociale tilbud, der har det tilfælles, at det handler om mennesker, der er syge eller har særlige behov - og den regionale udvikling, der skal sikre, at vi alle har noget at leve af, også om 10 og 20 år, siger Kjeld Zacho Jørgensen, administrerende direktør i Region Syddanmark.

Informationsmøderne finder sted i regionshuset, Damhaven 12, Vejle kl. 19-21. Tilmelding til én af aftenerne kan ske på www.regionsyddanmark.dk/valg2009 eller til Kirsten Holst på tlf. 76 63 11 01. Tilmeldingsfristerne er 16. marts, 8. april og 11. maj 2009.