Farver og varme til Neuropsykiatrisk Team i Odense

Jacob Herskind er kunstneren bag det ene af to værker, der torsdag 7. maj skiftede ejer. Med donationer fra Nordea Fonden og Albani Fonden kan Børne- og ungdomspsykiatrisk afdeling, Odense nemlig nu tilbyde patienter og pårørende en kunstnerisk oplevelse, når de besøger Neuropsykiatrisk Team i Dannebrogsgade. Teamet deler adresse med Forskningsenheden i Psykiatrien i Region Syddanmark.

To kunstværker

Albani Fonden, der var repræsenteret ved direktør Paul Nissen, havde udpeget maleren Jens Gregersen som kunstleverandør. Hans værk er her og nu under udarbejdelse - specielt med tanke på Neuropsykiatrisk Team.

Nordea Fonden, repræsenteret ved direktør Henrik Damsgård, var den glade giver af Jacob Herskinds meget farverige maleri til lejligheden.

Direktør Paul Nissen, Albanifonden og regionsråds- formand Carl Holst kigger kunst.  Foto: Jørgen Diswal

Direktør Paul Nissen, Albanifonden og regionsråds- formand Carl Holst kigger kunst. Foto: Jørgen Diswal

Værket blev overrakt under overværelse af blandt andre formand for regionsrådet Carl Holst (V). Han fremhævede kunstens betydning:

- Kunst på væggene er vigtigt. Kunst giver varme, inspirerer og byder velkommen. Så stor tak til dem, der opfyldte ønsket om varme på væggene. Jeg er overbevist om, at det vil blive til gavn og glæde for patienter, pårørende og personale, sagde Carl Holst.

De to fonde har tilsammen doneret 30.000 kroner til udsmykning.