PsykInfo åbner i Odense

En lokal afdeling af PsykInfo åbner i Odense den 27. januar med besøg af den fynske kunstner Jens Galschiøt. Med den nye PsykInfo får fynboer lettere adgang til viden om psykisk sygdom, forebyggelse og behandling.

Psykiatrien i Region Syddanmark slår dørene op for en ny lokal afdeling af PsykInfo. Det sker med en reception den 27. januar 2009 kl. 13.30 i PsykInfos lokale på Psykiatrisk afdeling Odense på J. B. Winsløwsvej ved Odense Universitetshospital.

Med åbningen af endnu en PsykInfo i regionen øges patienters og pårørendes adgang til at få information om forebyggelse, sygdomme og behandling – både via informationsmateriale, bøger og adgang via opstillede computere til PsykInfos hjemmeside.

En lang række patient- og pårørendeforeninger vil være til stede ved receptionen, og der er mulighed for at besøge deres stande en halv time før selve receptionen finder sted.

Også den fynske kunstner Jens Galschiøt deltager i åbningsreceptionen. Han vil i sit indlæg tale om Kunst, Psykiatri og Mennesket.

Program den 27. januar 2009 kl. 13.30-15.00

• Velkomst
  • Tale ved ledende overlæge, professor Thorkil Sørensen, Psykiatrisk afdeling Odense
  • Tale ved sygeplejefaglig direktør Ole Ryttov, Psykiatrien i Region Syddanmark
  • Tale ved leder af Psykiatrisk Informationscenter Anne-Marie Valbak, Psykiatrien i Region Syddanmark
  • Kunstner Jens Galschiøt
  • Musikalsk underholdning ved duoen Lindeløv

Alle er velkomne. Benyt indgang 226 eller 227

Lokale PsykInfo’er i hele regionen

Psykiatrien i Region Syddanmark åbner i løbet af 2009 lokale PsykInfo’er i Odense, Svendborg, Augustenborg på Als, Kolding og Vejle. Her og nu er der lokale PsykInfo’er i Esbjerg, Middelfart og Haderslev.

Læs mere på www.psykinfo.regionsyddanmark.dk

Yderligere oplysninger: