Carl Holst: Vi betaler regningen

Regionsrådsformand i Region Syddanmark, Carl Holst (V) skærer nu igennem i sagen om regningen for hjemkørslen af Emmy Rigmor Hansen.

”Jeg synes ikke, vi kan være bekendt at de pårørende skal betale for rustvognen. Derfor har jeg i dag bedt sundhedsforvaltningen om at sørge for, at vi betaler rustvogns-regningen på de 3.644 kr.”, siger Carl Holst.
”Jeg kan forstå, at sundhedsministeren er på vej med noget lovgivning, der gør at vi har hjemmel til at gøre, som vi nu gør. Det er jo rigtigt fint”.

Emmy Rigmor Hansen blev sidst i november 2008 overført fra intensivafdelingen på Odense Universitetshospital til intensivafdelingen på sygehuset i Esbjerg på grund af pladsmangel i Odense. Desværre døde Emmy Rigmor Hansen på intensivafdelingen i Esbjerg. Der har efterfølgende været en strid om hvem, der skal betale for rustvognen, der kørte Emmy Rigmor Hansen tilbage til Fyn.

Yderligere oplysninger fås hos:

Regionrådsformand Carl Holst, Region Syddanmark, mobil 40 32 52 10.