Region Syddanmark i luften med ny jobportal

Region Syddanmark har i dag lanceret sin nye jobportal, hvor du kan se alle opslåede stillinger i hele organisationen.

Jobportalens adresse er uændret job.regionsyddanmark.dk, men designet og indholdet er meget anderledes i forhold til den gamle jobportal.

På den nye jobportal bydes du velkommen af Kevin fra Strandvænget, Claus fra Sydvestjysk Sygehus, Hanne fra Sygehus Sønderjylland og flere andre. I små videofilm fortæller de om, hvordan de oplever deres arbejdsplads.

Du kan stille dem forskellige spørgsmål, fx om kulturen på deres arbejdsplads, deres muligheder for udvikling, det vigtigste i deres job m.v.. Foreløbig indeholder portalen 7 forskellige præsentationsfilm.

Jobagent med sms

På jobportalen kan interesserede også læse, hvad regionen tilbyder af goder som pensionsordning, betalt frokostpause, barnets 2. sygedag m.v. samt, hvordan vores arbejdspladser geografisk er fordelt i regionen.

Med en ny funktion kan du søge relevante job inden for en given radius fra din bopæl samt få besked om mulige job på sms.

Formålet med den nye jobportal er at skabe en positiv oplevelse af regionen. Mulige jobansøgere skal tilskyndes til at søge job hos regionen.

I 2008 annoncerede Region Syddanmark næsten 4500 job i jobportalen.

Nyt annoncekoncept

Sammen med den nye jobportal lancerer regionen også et nyt koncept for jobannoncer.

27 medarbejdere fra regionens arbejdspladser deltager som ambassadører. I trykte annoncer og på internettet fortæller de, hvordan de oplever at arbejde for regionen.

Du ved bedst - regionen har mulighederne ...

Temaet for annoncekonceptet er: "Du ved bedst".

”Lede eller Lære? – Du ved bedst!”

”Kittel eller Kommunikator? – Du ved bedst!”

Med ordspil og et citat fortæller medarbejder-ambassadøren, hvad der er vigtigst i jobbet. Ordspillet skal få potentielle medarbejdere til at tænke over, hvad de har lyst til. Deres nysgerrighed skal pirres så meget, at de får lyst til at besøge regionens jobportal og efterlades med et positivt indtryk af regionen som arbejdsplads.

Fuld af muligheder

Jobportalen markedsføres med undertitlen 'Fuld af muligheder'. Med cirka 4500 jobopslag om året inden for mange forskellige fagområder, vil der ofte være noget for enhver smag.