Oplev nye danske sange ved koncert i Engelsholms Slotspark

For et år siden mødtes 25 danske kunstnere til en sangskrivningsworkshop på Engelsholm Højskole for at skabe en ny række danske sange.

Fra workshoppen, som blev arrangeret af Region Syddanmark, er 21 sange blevet udvalgt til et sanghæfte.

Ambitionen er, at sangene på sigt skal indgå i Højskolesangbogen.

På fredag 7. august kan publikum selv opleve nogle af sangene, når Danmarks Radios pigekor giver smagsprøver fra det nye sanghæfte til den traditionsrige koncert i Engelsholms slotspark.

Regionsrådsformand Carl Holst (V) og tovholder Jakob Bonderup byder velkommen til koncerten. Herefter vil Danmarks Radios pigekor opføre et udvalg af de nye sange samt synge sange fra deres eget kendte repertoire.

Fem af de 25 sangskrivere, som var med til at skrive sangene, vil også medvirke til koncerten. Det drejer sig om sangskriverne Susi Hyldgaard, Tobias Trier, Helle Hansen, digter Dy Plambeck og komponist Hans Ulrik.

Fakta om sanghæftet

I 2008 satte Region Syddanmark fokus på Sangens År ved at gennemføre en tre dage lang workshop for danske sangskrivere, digtere og komponister.

Projektet er udviklet i samarbejde med Jakob Bonderup fra Engelsholm Højskole og Michael Bojesen, som er chef for Danmarks Radios pigekor.

Sangbogen har fået titlen ” Sange fra Engelsholm” og har som formål at udbrede nye sange med relevans for fællessang.

Bogen med de nye sange kan også findes her på regionens hjemmeside.

Fakta om koncerten

Koncerten finder sted fredag 7. august 2009, i den nyrestaurerede slotspark ved Engelsholm Slot, Engelsholmsvej 6, 7182 Bredsten.

Koncerten begynder kl. 16, men det er muligt at dukke op tidligere og nyde en medbragt frokostkurv. Der er mulighed for selv at medbringe stole eller leje stole af Engelsholm.

Billetter til koncerten koster 120 kr. og kan købes ved indgangen til koncerten.