Ingen fælles genoptræning i Varde

Der bliver ikke etableret et fælles regionalt/kommunalt rehabiliteringscenter på Varde Sygehus.

Det står klart efter et møde i dag i Vejle mellem Vardes borgmester Gylling Haahr (V) og 1. næstformand for regionsrådet Poul-Erik Svendsen (S).

Efter at Falck A/S har opsagt aftalen om drift af rehabiliteringsfunktionen på Varde

Sygehus har Varde Kommune og Region Syddanmark drøftet om der var basis for at etablere et fælles regional/kommunal center for genoptræning – blandt andet baseret på det kommunale sundhedscenter og regional optræning af senhjerneskadede.

Det står nu klart, at det ikke kan lade sig gøre, da patientgrundlaget ikke er stort nok.

Region Syddanmark vil nu overveje, hvor de genoptræningsopgaver, som hidtil har været på Varde Sygehus, kan flyttes hen.

Yderligere oplysninger fås hos:

Borgmester i Varde Kommune, Gylling Haahr, mobil 40 26 83 39

1. næstformand i regionsrådet, Poul-Erik Svendsen, mobil 29 20 12 00