Ny tid inden for 14 dage

Alle patienter, der har brug for hurtig behandling, får ny tid inden for de næste 14 dage.

Der var i alt 68.218 aflysninger i Region Syddanmark under den to måneder lange konflikt på sundhedsområdet. Nu skal der hurtigst muligt tages hånd om de patienter, der har mest brug for det. Og Region Syddanmark er i fuld gang med at få overblik over de mange patienter, der fik deres behandling aflyst.

De første patienter har allerede fået en ny tid til behandling, og inden for de næste 14 dage vil alle patienter, der har brug for hurtig behandling, have modtaget et brev med en ny tid.

Men patienterne må ikke forvente kortere ventelister foreløbig.

- Der ligger et usædvanligt stort arbejde foran os på sygehusene, og som jeg ser det, må patienterne indstille sig på, at vi fra nu af behandler dem, der har størst behov først, siger sundhedsdirektør Jens Elkjær.

Se alle konflikt-tallene fra Region Syddanmark her.

Yderligere oplysninger fås hos:

Sundhedsdirektør Jens Elkjær, Region Syddanmark, mobil 29 46 71 25