Østrigske læger på besøg i Danmark

De første resultater af efterårets udenlandske jobmesser viser sig nu. 13 unge østrigske læger besøger Region Syddanmark i weekenden.

De 13 østrigske læger har givet tilsagn om, at de kunne være interesserede i ansættelse i et basisuddannelsesforløb på et af regionens sygehuse, og i weekenden skal de bl.a. besøge sygehuse i Aabenraa og Esbjerg, hvor de vil blive vist rundt og møde deres måske kommende kollegaer.

- Nu ser vi de første konkrete resultater af vores jobmesser i Østrig og Tyskland. Og det glæder mig, at de østrigske læger i så høj grad har lyst til at bruge deres kompetencer på vores sygehuse. Det her vil bidrage til at styrke de enkelte afdelinger på sygehusene og også skabe bedre forhold for vores nuværende medarbejdere, siger regionsrådsformand Carl Holst

Udover lægerne deltager en repræsentant for det Østrigske lægekammer.

Fakta

• Region Syddanmark har afholdt tre udenlandske jobmesser i løbet af efteråret i henholdsvis Wien i Østrig og Dresden og Hannover i Tyskland.
  • Det samlede mål er at hente 100 læger og 200 sygeplejersker over de næste 2 -3 år.
  • De første østrigske læger begynder i januar 2009.

Yderligere oplysninger fås hos:

Regionsrådsformand Carl Holst, mobil: 40 32 52 10.

Afdelingschef Annette Lunde Stougaard, HR Rekruttering, mobil: 29 20 11 94.