Tandlægevagt i Esbjerg

Fra lørdag 5. april 2008 etablerer Region Syddanmark en tandlægevagt i Esbjerg.

Folk i den jyske del af Region Sydjylland får nu et fast sted at gå til tandlæge med akutte problemer i weekenden og på helligdage.

Region Syddanmark etablerer nemlig en tandlægevagt i Esbjerg med virkning fra lørdag 5. april 2008. Vagten får til huse i Regionstandplejen, der ligger i Sundhedshuset Sct. Joseph, Nørregade 63 A, Esbjerg.

En i Jylland, en på Fyn

Efter at amterne blev nedlagt, har regionerne overtaget ansvaret for, at der er en etableret tandlægevagt.

Der eksisterede allerede en tandlægevagt på Fyn, nemlig i Odense, og nu er turen altså kommet til, at også folk i den jyske del af regionen får sin faste tandlægevagt.

Åbningstider

Tandlægevagten tilbyder akut tandlægehjælp til voksne og børn i form af smertebehandling og behandling i forbindelse med mindre tandskader som for eksempel tabte fyldninger.

Vagten er åben kl. 9-12 for telefoniske henvendelser på:

• lørdage
  • søn- og helligdage
  • jule- og nytårsaftensdag

Telefon: 6541 4551.

Weekend-pris

Vagten drives efter sygesikringsoverenskomsten.

Det vil sige, at det er kommunen, der betaler for behandling af børn, mens voksne skal betale umiddelbart i forbindelse med behandlingen.

Ud over den sædvanlige egenbetaling skal der betales et tillæg for behandling uden for almindelig dagarbejdstid.

Derfor vil prisen komme til at ligge på omkring 800 kroner på lørdage samt jule- og nytårsaftensdag og 1.100 kroner på søn- og helligdage.

Den nøjagtige pris vil afhænge af, hvilken behandling der finder sted.

Ledende overtandlæge Ólrunn í Hjøllum Nielsen på telefon 30 57 72 70.