Går efter bred opbakning til nye sygehus-planer

De to er henholdsvis formand og næstformand i regionsrådets særlige akut-udvalg og de skal invitere alle partier i regionsrådet til forhandlinger.

Omkring fremtidens psykiatri skal de være i tæt dialog med Bente Gertz Hansen (S) og Karen Baungaard (V), som er formand og næstformand i regionens psykiatri-udvalg.
Forhandlings-setuppet blev drøftet på dagens forretningsudvalgsmøde.
Målet er at sikre bred opbakning til de langsigtede planer, som regionsrådet skal endeligt vedtage den 20. december i år.

”Jeg vil arbejde hårdt på at få et meget bredt flertal til at stå bag en ny sygehus- og psykiatri-struktur i Region Syddanmark”, siger regionsrådsformand Carl Holst (V).
”Jeg håber, vi kan nå til enighed om en plan, som hele regionsrådet står bag. Det er helt sikkert den vigtigste beslutning regionsrådet kommer til at træffe i denne valgperiode. Derfor skal vi have den bredt funderet”.

Mandag den 3. september var sidste chance for at kommentere de sygehus- og psykiatrimodeller, som har været i høring fra før sommerferien. I alt er der kommet omkring 140 høringssvar. De er publiceret på regionsyddanmark.dk.
De mange høringssvar bliver nu læst og analyseret, så de kan være klar til at indgå i den politiske proces fra 2. oktober.
I løbet af oktober bliver der holdt en række møder i de særlige politiske udvalg. Det er så planen, at regionsrådet på mødet den 5. november drøfter et eller flere forslag til fremtidig struktur. Forslag der efter drøftelsen sendes i en anden høringsrunde.
Denne høringsrunde slutter 1. december.
Regionrådet vedtager den ny sygehus- og psykiatristruktur den 20. december 2007.

Yderligere oplysninger fås hos:

• Regionsrådsformand Carl Holst, mobil 40 32 52 10