Ib Madsen afløser Julie Skovsby i regionsrådet

Det bliver socialdemokraten Ib Madsen, der træder ind i regionsrådet i Region Syddanmark i stedet for Julie Skovsby, som blev valgt til folketinget den 13. november 2007.

Det blev godkendt af regionsrådet på mødet i dag.

Ib Madsen har været amtsrådsmedlem i Fyns Amt i 16 år, hvor han sad i sygehusudvalget og en periode i social- og sundhedsudvalget.
Han er uddannet klejnsmed og fungerede i en årrække som tillidsmand. I dag arbejder han som faglig sekretær i Metal i Odense.

- Jeg håber på at komme ind i sundhedsudvalget, for det er det område, jeg brænder mest for. Jeg synes, at man har en tendens til at privatisere for meget – også indenfor sygehusområdet. Det bryder jeg mig ikke om. Jeg mener, det er vigtigt, at vi fastholder et offentligt sygehusvæsen, hvor der er lige adgang for alle, siger Ib Madsen.

Den 58-årige Ib Madsen bor i Odense sammen med sin kone, der er lægesekretær på OUH. Sammen har de to voksne børn. Ib Madsen betegner sig selv som en gør det selv-mand, og i fritiden hjælper han med at sætte børnenes huse i stand.

I forbindelse med Julie Skovsbys udtrædelse af regionsrådet, skulle der også vælges en ny repræsentant for forretningsudvalget. Det blev William Jensen (S).

Fakta:

Ib Madsen
Anderupvænget 13, 5270 Odense N.
Mobil: 2016 0529
Beskæftigelse: Faglig sekretær i Metal, Odense