402 borgere til borgertopmøde om Fremtidens Sygehuse

Desværre har det været nødvendigt at afvise omkring 40 borgere, der meldte sig til i dagene derefter.

"Det er positivt, at så mange borgere har lyst til at være en del af borgertopmødet, men af praktiske grunde er vi nødt til at stoppe ved de 402. Det gør vi for at sikre, at alle får noget godt ud af dagen", siger Bent Poulsen (V), der er næstformand i akut-udvalget.

Han glæder sig også over, at deltagerne kommer fra alle dele af regionen. For at få folk med fra hele Region Syddanmark er der sat busser ind, der samler folk op på udvalgte steder. Det tilbud har omkring halvdelen af deltagerne valgt at tage imod.

Den overvældende interesse gør, at der bliver sat tre ekstra borde op. Der bliver 44 borde med ca. otte deltagere ved hvert. Det har også været nødvendigt at indkalde suppleanter, så der kan sidde en regionsrådspolitiker med ved hvert bord.

Yderligere oplysninger fås hos:

• Bent Poulsen (V), næstformand i akut-udvalget, 29 60 07 47
  • Merete Magnussen, kommunikationskonsulent, 29 20 18 77