Presseinvitation: Officiel indvielse af køkkenet på det nye OUH

Region Syddanmark inviterer pressen til officiel indvielse af køkkenet på det nye OUH i Odense.

Det nye storkøkken på det nye universitetshospital i Odense står nu færdigt og klar til at bespise 1500 patienter og pårørende hver eneste dag. Køkkenpersonalet har allerede taget det i brug og laver nu mad til flere sygehusmatrikler på Fyn. Det nye OUH bliver Danmarks største nybyggede sygehus, og det er lidt af en milepæl, at køkkenet, som den allerførste del af det nye sygehus, nu er taget i brug.

Ved indvielsen holder regionsrådsformand Stephanie Lose (V) og Karsten Uno Petersen (S), der er formand for regionens udvalg for byggeri, indkøb og grøn omstilling, taler.

• Tidspunkt: Mandag 12. december 2022 kl. 10.30-12.00.
  • Adresse: Hjælpemiddelcentralens lokaler på det nye OUH, Søndre Hospitalsvej 50, 5260 Odense S. (Se vedhæftede kort, der viser indvielsens placering).

Deltagerne til indvielsen vil ikke komme ind i selve køkkenet, men der vil blive stillet om til køkkenet flere gange undervejs via videoskærme, hvor man ser, hvordan medarbejderne i køkkenet arbejder. Efter den officielle indvielse vil der være mulighed for særlige presseaftaler, og pressen kan få adgang til at tage billeder og filme i køkkenet. Der kan i samme forbindelse laves interview med køkkenchefen og medarbejdere fra køkkenet.

Deltagelse kræver tilmelding

Medier, der ønsker at dække indvielsen, skal tilmelde sig senest fredag 9. december kl. 12.00 til presserådgiver på det nye OUH Helle Fjord via e-mail: Helle.Fjord.Larsen@rsyd.dk

Fakta

Køkkenet på det nye OUH tilbereder mad til 1500 patienter og pårørende hver dag. Indtil det nye OUH åbner for patienter, fragtes maden ud til de forskellige matrikler, hvor OUH i dag har til huse i Odense.

Der transporteres også mad til OUH’s matrikler i Nyborg og Svendborg. Den nye køkkenbygning er på 3000 m2, og det er bygget og indrettet efter de krav, som nutidig økologisk madlavning stiller til faciliteterne i et moderne sygehusbyggeri.