Stephanie Lose søger om orlov

Regionsrådsformand i Region Syddanmark Stephanie Lose indtræder i dag i regeringen som minister uden portefølje med henblik på at være fungerende økonomiminister, mens vicestatsminister og forsvarsminister Jakob Ellemann-Jensen er på orlov. Stephanie Lose søger derfor i en periode om orlov fra sit hverv som regionsrådsformand i Region Syddanmark.

Regionsrådsformand i Region Syddanmark Stephanie Lose (V) indtræder i dag i regeringen som minister uden portefølje med henblik på at være fungerende økonomiminister, mens vicestatsminister og forsvarsminister Jakob Ellemann-Jensen er på orlov.

Stephanie Lose søger derfor i en periode om orlov fra sit hverv som regionsrådsformand i Region Syddanmark. Det er regionsrådet, der skal bevillige orloven og udpege en fungerende regionsrådsformand.

Regionsrådet holder ekstraordinært møde herom tirsdag den 14. marts 2023.