Regionen sætter værnemidler, som nærmer sig sidste udløbsdato til salg

Under COVID-19 indkøbte Region Syddanmark en større mængde værnemidler af forskellig art, som nu nærmer sig sidste udløbsdato. Da de ikke kan nå at blive brugt, har regionen besluttet at sælge ud af lageret startende fra 15. juni 2023.

Som en konsekvens af COVID-19-pandemien eksploderede behovet for værnemidler såsom håndsprit, kitler og mundbind i Region Syddanmark. For at følge med behovet steg indkøbet af værnemidlerne. Heldigvis viste behovet sig at være mindre end først antaget, og beholdningen er nu fyldt godt op.

Nogle af disse værnemidler begynder at nærme sig sidste udløbsdato, og Region Syddanmark har derfor besluttet at sælge disse produkter via e-auktion.

Første auktion starter 15. juni

Beholdningen består af mange forskellige typer af værnemidler og afvikles over flere omgange, hvor du kan byde på bestemte produkter. Interesserede parter skal tilmelde sig de enkelte auktioner.

Den første auktion drejer sig om mundbind af type II. Auktionen starter 15. juni kl. 12.00 og varer frem til 21. juni kl. 12.00. Tilmeldingsfrist for at skrive sig op til at deltage i auktionen er 15. juni kl. 10.00

Du kan holde dig ajour med kommende auktioner på regionens hjemmeside:

Læs mere på siden "Auktion af værnemidler"

Oprettelse og krav til købere

Produkter bliver solgt i større partier, og alle tilbud skal fremsendes direkte i regionens e-auktionssystem, CTM. Det er også via CTM, at interesserede kan rette eventuelle spørgsmål om produkterne.

Hvis du er interesseret i at deltage i en given auktion, bedes du tilmelde dig auktionen via nedenstående mailadresse til Region Syddanmark, hvorefter der sendes yderligere instruktioner til dig.

DKI.Vaernemidler@rsyd.dk

Er du interesseret i at købe nogle af produkterne, skal du være opmærksom på nogle købsmæssige krav.

Find alle kravene til køber på hjemmesiden