Telefonproblemer i Region Syddanmark

Mandag den 12. december omkring kl. 11.00 blev Region Syddanmarks mobiltelefoner ramt af en fejl, der betyder, at flere borgere ikke kan ringe 1-1-2, til lægevagten eller til regionens sygehuse. Regionen arbejder på at løse problemet.

Opdateret klokken 15:25

TDC melder nu om, at telefonsystemet virker igen, og at man derfor igen kan ringe 1-1-2, til de praktiserende læger samt lægevagten og de regionale sygehuse. Sygehusene bekræfter, at alle telefonsystemer virker igen.

Oprindelig nyhed

Telefonproblemer hos TDC over hele Danmark betyder, at borgerne i hele Region Syddanmark, der har TDC som leverandør, oplever, at de ikke kan få forbindelse til lægevagten, regionens sygehuse eller ringe 1-1-2.

Der arbejdes på højtryk med at få systemet til at køre stabilt igen.

Overvej opkaldet nøje

Hvis borgere ikke kan komme igennem, og oplever situationen som livstruende, opfordres borgerne i stedet til at opsøge naboer eller andre, der har en mobiltelefon hos andre end TDC.

Borgerne kan også kontakte deres praktiserende læge eller møde op hos lægevagten efter kl. 16. Det er også muligt at møde op på den nærmeste Fælles Akut Modtagelse, hvis det er et akut nødstilfælde, og man ikke kan komme igennem til 1-1-2.

Hvis det kan vente, så opfordres borgerne til at vente med at opsøge lægevagt og sygehusene til telefonerne virker igen.

Denne side bliver løbende opdateret.