Regionen i fuld gang med at finde løsning for patienter uden læge i Fredericia

Region Syddanmark forventer, at der hurtigt kan etableres et nyt lægetilbud til de 1.800 borgere i Fredericia, der pludselig står uden lægedækning, efter Stig Gerdes med omgående virkning har lukket sin praksis.

Uenighed mellem Stig Gerdes og hans vikar førte i går til, at Stig Gerdes lukkede sin lægepraksis og overdrog sit ydernummer til Region Syddanmark.

Lukningen betyder, at 1.800 patienter i Fredericia-området nu står uden læge, og Region Syddanmark er derfor i fuld gang med at finde en løsning og etablere et lægetilbud til de pågældende patienter.

Frank Ingemann Jensen, der er chef for praksisafdelingen i Region Syddanmark, siger:

-Vi forventer, at vi meget hurtigt kan starte et nyt lægetilbud op. Vi har sat alle sejl til og håber, at de praktiserende læger i Fredericia-området vil hjælpe de berørte patienter med nødvendig lægehjælp, indtil vi har en løsning.

Patienter, der har akut brug for lægehjælp, bedes kontakte byens øvrige læger. De kan også ringe til lægevagten i tidsrummet 16 - 08 på telefon 7011 0707, eller i sidste tilfælde kontakte skadestuen.

Yderligere oplysninger

Afdelingschef Frank Ingemann Jensen, Praksisafdelingen, Region Syddanmark, telefon 2920 1381

Koncerndirektør Kurt Espersen, Region Syddanmark, telefon 2167 9021

Kontaktoplysning