Fin opbakning til sundhedsundersøgelse i Region Syddanmark

Knap 7 ud af 10 af de syddanskere, der var tilfældigt udvalgt til at svare på den store sundhedsundersøgelse ”Hvordan har du det?”, har svaret. Svarprocenten er landets højeste.

Med en svarprocent på 68 har borgerne i Region Syddanmark været landets flittigste til at svare på den store landsdækkende undersøgelse ”Hvordan har du det?,” som netop er afsluttet.

I alt 58.800 syddanskere blev tilfældigt udvalgt til at svare på spørgeskemaet, der handler om sundhed, sygdom og trivsel. Heraf har cirka 40.000 svaret, og det er et resultat, der på alle måder glæder regionsrådsformand Stephanie Lose (V).

Stephanie Lose siger:

- Jeg vil gerne takke alle, der har brugt tid på at udfylde spørgeskemaet. Hver eneste besvarelse er vigtigt, fordi den bidrager til at give et klart billede af, hvordan borgerne har det, og hvad der gør dem syge. Det giver os en enestående mulighed for at sætte ind med både forebyggelse og behandling, så vi på sigt kan øge livskvaliteten for alle syddanskere.

Vindere af lodtrækning fundet

Det er tredje gang, at undersøgelsen gennemføres, og det er kun de tilfældigt udvalgte borgere, der har modtaget spørgeskemaet, som har kunnet deltage i undersøgelsen.

Alle, der har besvaret spørgeskemaet, deltager i lodtrækningen om forskellige præmier. Det drejer sig blandt andet om pengepræmier på op til 6.000 kroner, to iPad Mini, to iPhone 7 og biografbilletter.

Vinderne af lodtrækningen er nu fundet og får besked i løbet af de næste dage direkte pr. brev.

De fem regioner, Danske Regioner, KL, Statens Institut for Folkesundhed, Sundhedsstyrelsen og Sundheds- og Ældreministeriet står bag undersøgelsen. Undersøgelsens resultater bliver offentliggjort i marts 2018 og kan blandt andet findes på danskernessundhed.dk.

Regionsrådsformand Stephanie Lose (V), Region Syddanmark,

Susanne Vangsgaard, projektleder for Sundhedsprofilen, Region Syddanmark, mobil  5170 9732

Stephanie Lose

Regionrådsformand