Invitation til konferencen: Liv i væksten

Dansk Erhverv, FOA og Region Syddanmark er enige om, at en af vejene til ny vækst går gennem at forstå og udnytte de menneskelige ressourcer bedre.

Danmark er lidt som humlebien, der ikke ved, den kan flyve. Vi har høje lønninger, høj skat og ingen nævneværdige naturlige råstoffer. Alligevel klarer vi os bemærkelsesværdigt godt i den internationale konkurrence.

En af nøglerne til at forstå den danske succes ligger i arbejdsstyrkens talenter, samspillet mellem arbejdsliv og fritid og den fysiske og mentale sundhed hos borgerne. Det mener både Dansk Erhverv, FOA og Region Syddanmark, som i fællesskab inviterer til vækstkonference, hvor omdrejningspunktet netop er at forstå og udvikle arbejdsstyrkens andel af vækstdagsordenen.

I Region Syddanmark har vi gennem flere år arbejdet med det gode liv som vækstskaber. Også OECD og det britiske parlament er begyndt at arbejde målrettet med, hvad menneskelige ressourcer betyder for vækstskabelsen – og hvordan man kan mobilisere og udvikle styrkerne til at skabe en endnu bedre arbejdsstyrke i fremtiden.

Konferencen finder sted fredag 2. maj kl. 12.00 i Børssalen, Børsen, 1217 København K.

På konferencen kan du få The Economists bud på, hvorfor de anser den nordiske model som ”The Next Supermodel” og få forklaringen på, hvordan OECD arbejder med målinger af det gode liv.

Du kan høre det britiske parlamentsmedlem David Lammy fortælle om, hvorfor Storbritannien har iværksat et nationalt projekt om livsvilkår som vækstskaber og få økonomi- og indenrigsminister Margrethe Vestagers bud på, hvordan man kan skabe bedre sammenhæng mellem erhvervsindsatsen og det omkringliggende samfund.

Virksomheder, organisationer, politikere og andre med interesse i vækstdagsordenen kan tilmelde sig her: http://detgodeliv.regionsyddanmark.dk/konference

Pressen er velkommen til at deltage.

Yderligere informationer:

Konferenceansvarlig Lene Paik Hesselvig, Region Syddanmark, mobil 2920 1314.