Udlændingestyrelsen ser på Faaborg Sygehus

Udlændingestyrelsen har akut brug for at finde indkvarteringsmuligheder for asylansøgere, og derfor har styrelsen sendt et brev til alle landets kommuner, hvor de spørger, om der er nogen egnede emner.

I Faaborg står bygningerne, der tidligere husede sygehuset, tomme, og derfor er Region Syddanmark i dialog med Udlændingestyrelsen for at finde ud af, om der kan laves en aftale, hvor bygningerne lejes ud.

- Vi er selvfølgelig interesserede i, at der fortsat er aktivitet i bygningerne. Jeg håber, det lykkes at lave en aftale, så der igen kan komme lys i vinduerne, siger regionsrådsformand Carl Holst (V).

Økonomiudvalget i Faaborg-Midtfyn Kommune drøftede mandag de planmæssige forhold omkring en eventuel ny anvendelse af bygningerne.