Fam i Svendborg forløber efter planen

Der er rå bygninger og håndværkere overalt, men inden længe er den nye FAM klar til at blive taget i brug. For netop et år siden blev det første spadestik taget og i september i år står bygningerne klar.

Regionsrådsformand Carl Holst (V) besøgte Sygehuset i Svendborg, onsdag den 29. juni 2011, for at se den fælles akutmodtagelse (FAM) tage form.

- Det er godt at se, hvordan arbejdet skrider frem. Desværre fik vi ikke det akutsygehus i Svendborg, vi gerne ville have haft. Men vi bygger en FAM, for Svendborg skal have akutmodtagelse, indtil det nye OUH står klar i Odense om knap ti år. Der er lang tid til, og også derefter skal der fortsat være mange aktiviteter i Svendborg, siger Carl Holst (V), og fortsætter:

- Det var spændende at være med rundt i dag og høre, hvordan det hele bliver tilrettelagt. De nye akutmodtagelser bliver patienternes fremtidige indgang til sygehuset og er derfor en essentiel del af den måde, vi tænker sygehus på fremover, siger Carl Holst.

Svendborg Sygehus er det sygehus i regionen, der først bliver klar med den fælles akutmodtagelse.

Den fælles akutmodtagelse i Svendborg (FAM) er efter planen færdig 1. september

2011. Det første spadestik blev taget i juni 2010, og rejsegildet kunne fejres i januar i år.

Den nye fælles akutmodtagelse (FAM) etableres ved en ombygning af ca. 1.100 kvadratmeter i sygehusets nuværende bygninger og en nybygning på knap 3.000 kvadratmeter i fem etager.

Udover den fælles akutmodtagelse i Svendborg, bliver der også bygget FAM i Odense, Kolding, Aabenraa og Esbjerg.