Region Syddanmark erklærer krig mod manglende balance mellem arbejdsliv og fritid

Svedeture, urolig nattesøvn og dårligt humør er bare nogle af de symptomer, som mange danskere oplever, når de prøver at få enderne til at hænge sammen mellem arbejdet og tiden sammen med familien. I yderste konsekvens får flere danskere konstateret stress og måske endda en depression, der koster dyrt – på mange niveauer.

I Region Syddanmark vil vi gerne have medarbejdere, der har god balance mellem arbejde og tiden sammen med familien. Derfor holder regionen en intern konference, der skal sætte fokus på problemerne og ikke mindst løsningerne.

Balancekonferencen foregår tirsdag 31. august kl. 8.30 – 16.00 i Torvehallerne, Kirketorvet 10 – 16, 7100 Vejle.

Omkring 300 medarbejdere er tilmeldt konferencen. Deltagerne kan bl.a. møde medarbejdere fra Øre-Næse-Halsafdelingen på Sygehus Sønderjylland, der har fået fleksibel arbejdstid, der tilgodeser balancen mellem arbejdsliv og privatliv.

Hør også om sygeplejersken på Odense Universitetshospital, der bruger en del af sin arbejdstid som supervisor for sine kolleger, der kan få lettet hjertet og få hjælp til problemer i både arbejdsliv og privatliv.

Hør også regionsrådsformand Carl Holst og leder Karen Grøn fra kunstmuseet Trapholt i Kolding og mor til seks børn fortælle om, hvordan de får hverdagen til at hænge sammen.

På konferencen kan du også møde trivselsrådgiver Henrik Krogh og Camilla Kring, forfatter til bogen ”Livsnavigatøren” samt mange flere.

Du kan læse hele programmet her

Pressen er velkommen til at deltage. Tilmelding til konferencen er nødvendig. Det kan ske til Lars Axboe Graversen på lars.axboe.graversen@regionsyddanmark.dk eller 2920 1966.

Deadline for tilmelding er mandag 30. august kl. 14.00.