Spændt og nervøs Mette Valentin

SF’s nye spidskandidat Mette Valentin kom til regionshuset allerede før valgstederne lukkede klokken 20.

Foto: Jørgen Diswal.

- Jeg er meget spændt og har sommerfugle i maven. Det er jo mit første valg, så jeg kan næsten ikke vente, til der kommer rigtige tal ind. Meningsmålingerne spår os jo til helt op mod 9 mandater, men får vi bare 6 – en tredobling i forhold til sidste valg – så vil det nærmest få mig til at gå igennem loftet af glæde.

Mette Valentin har brugt dagen på at spise tidlig aftensmad med børnene og på den halvanden time lange køretur fra hjemmet i Nyborg.

- Når 60 procent af stemmerne er talt op, begynder vi at få en fornemmelse af, hvordan det ser ud. Vi vil ha’ rød stue, men vi skal jo tælle til 21. Kan vi ikke det, så må vi se, hvordan SF’s stemmer kan få maksimal indflydelse.