Influenza A (H1N1) i Region Syddanmark

Der blev onsdag konstateret i alt tre nye tilfælde af Influenza A (H1N1) i Region Syddanmark. Alle tre er i behandling og har det godt.

To personer er sandsynligvis smittet i USA eller under rejse til Danmark, og de har smittet et familiemedlem i Danmark. Det er det første kendte tilfælde, hvor en person er smittet i Danmark. De tre patienter er blevet undersøgt af vagtlægen og sat i isolation hjemme. Da de i øvrigt er sunde og raske, har de ikke været i kontakt med regionens sygehuse.

I respekt for de tre patienter, der ønsker anonymitet, er informationerne om deres færden og forhold begrænset.

De nye tilfælde ændrer ikke ved Region Syddanmarks beredskab. Det har været ventet, at der ville vise sig flere tilfælde efter, at det første tilfælde i Danmark blev bekræftet den 1. maj, og efter at sygdommen har spredt sig til og i en lang række lande. Derfor er lægerne og sygehusene i Region Syddanmark også klar til at behandle de patienter, der måtte blive smittet med Influenza A.