Regionalt møde om infrastruktur

Mandag den 18. februar mødes medlemmer af regionsrådet i Region Syddanmark med folketingsmedlemmer valgt i regionen.

Det er fungerende regionsrådsformand Poul-Erik Svendsen (S), der inviterer til en temadrøftelse om fremtidens infrastruktur i Region Syddanmark.

Temaerne er blandt andre:

- Analyser af en 3. Lillebæltsforbindelse

- Trængselsproblemer på Vestfyn og i Trekantområdet

- Prioritering af statslige investeringer i Region Syddanmark

- En sammenhængende region – infrastrukturen i udkantsområder

- Perspektiver for den grænseoverskridende infrastruktur

- Perspektiver for godstransport

- Fremtidens kollektive trafik

Formand for kommunekontaktrådet i Region Syddanmark, Uffe Steiner Jensen og næstformand H.P. Geil er også inviteret til mødet.

Mødet foregår klokken 10-12 på Meldahls Rådhus, Vendersgade 30D, 7000 Fredericia.

Her vil også formænd for partigrupperne og særlige udvalg i regionsrådet i Region Syddanmark deltage.

Pressen inviteres til et uformelt møde klokken 12 på Meldahls Rådhus - efter mødet mellem de folkevalgte.

Mandagens møde er en udløber af et dialogmøde den 17. december 2007 mellem folketingsmedlemmerne og de regionale og kommunale repræsentanter. Her blev det aftalt at mødes til nye drøftelser om fremtidens infrastruktur, når infrastrukturkommissionens endelige rapport var offentliggjort.

Yderligere oplysninger fås hos:

Henrik Rasmussen, pressekonsulent i Region Syddanmark, mobil 29 20 18 78.